Gissa position

Nej, du är inte ute och cyklar. Jag får ge dig rätt för svaret. Det är inte Kilpisjärvi men väl Könkämäälven som dränerar sjön vi ser.

Lite relaterat till inläggen tidigare (#14811,#14809) så dröjde det således inte länge innan det kom en bild från vårt östra grannland. Gränsen stryker till vänster om ön mitt i bild och på andra stranden ligger Keinovuopio. Någon halvkilometer från fotoplatsen finns en parkering som gott kan vara utgångspunkt för en tur till Pältsan (eller Isdalen!). I fonden syns Pältsamassivet.

Varsågod, nästa bild.
Äsch, gav upp lite för tidigt på den. Hade jag bara zoomat lite till tror jag att jag känt igen Pältsan.
Man kan också gå vidare till Dividalen. Anbefales ;)
 
Ja, läget är ju ungefär detsamma, och sjöns form likaså. Men vi ska söderut. Som kanske framgår av bilden dominerar granen i dessa trakter och blötmyrar hänger på fjällens sluttningar.
 
Man kan alltid satsa på att svara och sedan låta valfri få lägga upp ny bild. :) Det kanske blir lite nya bilder då och inte så mycket upprepning (som det kanske blir med denna bild?)...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.