Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En av mina favoritvyer! Har tittat på ryggen från Sarekpakte (som skymtas i första bilden) många gånger. Den klättrades - 71 och verkar inte ha repeterats
Du eller någon annan får gärna lägga upp en ny bild!
Som jag skrev tidigare ”Låt inte tråden förfalla i dessa coronatider”. Jag utgår från att ”Gissa position” läses av många. Men det finns kanske ett problem med tråden, något som diskuterades här: https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=87906. Speciellt viktigt tror jag är att den som gissar rätt tar ansvar för att lägga upp ett nytt foto. Visst vet vi väl att om ”någon annan får lägga upp en ny bild” så tappas tempot. Detta får inte uppfattas som någon kritik mot de som är aktiva och inte tycker sig ha några bilder på lager. Ett alternativ är att den som gissar rätt kan använda sig av bilder som han eller hon har använt sig av tidigare. Så håll grytan kokande, det tycker jag är viktigt. Som Calle skriver i tråden om problemen med gissa:
Ett annat plus med tråden är även att man får inblick och vandringstips om platser man inte varit på själv. Sen är det jäkligt kul också.
Det tror jag vi behöver nu.
Så jag tar vid en gång till och hoppas att vi alla hjälps åt att låta oss bli bergtagna på distans.
Hmm ville egentligen redan gissa på Hoiganvaggi men inser att bilden inte riktigt stämmer med där jag trodde så frågan blir istället, är vi i Abisko området
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer