Gissa position

Vid den lilla regnbågens slut på förra bilden kan man hitta guld i form av hjortron om man är ute i rätt tid.
Ny bild. Här vill jag veta sjöns namn.

Bilagor

• DSC04213.jpg
    DSC04213.jpg
    47 KB · Visningar: 479
Lite vågat Tore att visa en bild utan guld (hjortron). Här kan vi snacka om hjortron i Tjuoldavágge. Inte ens Roger Moore har en chans.

Men du får förstås också en gissning. Är det Sluggá vi ser?

Bilagor

• Hjortron.jpg
    Hjortron.jpg
    110.6 KB · Visningar: 496

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ja då gäller det bara att vända och vrida på väderstrecken. Min första gissning är från väster mot öster. Och då kanske det kan vara Liehtjitjávrre?

Det var värst vad lite gissningar du får. När det gäller sjön finns det ju inte så många namngivna. Så min gissning blir Vuosskeljávvre.

Bilagor

• Vuosskelvágge-karta.jpg
    Vuosskelvágge-karta.jpg
    37.6 KB · Visningar: 355

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips