Gissa position

Oj så många gissningar, kul! Just nu är Calle närmast.

Med topografin menar jag att vi möjligen ser hur kryssen försvinner i en ganska brant uppförsbacke, där jag tog av mig skidorna. Bakom fotografen var det istället nedförsbacke till vindskyddet.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
Med alla ledtråder och gissningar gissa jag på
Hulke/Holke rastskydd mellan Gåsen och Helags.
27032112325_240012d09d_z_d.jpg

https://www.flickr.com/photos/fjaellraev/27032112325/in/album-72157667724978030/

Henning

Lite osäker om gränsen för Norra Lappland men jag tror det är korrekt. Vi är i Norrbotten.

Kannske en ledtråd:
Jag är på en markerad led, men jag tror att där finns mer folk på vintern (troligen mest skoter) än på sommar.

Om det behövs kommar en ledtrådsbild i morgon, men jag kör kvar med film under mina fjällturer därför finns inte så många bilder att visa...

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips