Gissa position

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Oj så många gissningar, kul! Just nu är Calle närmast.

Med topografin menar jag att vi möjligen ser hur kryssen försvinner i en ganska brant uppförsbacke, där jag tog av mig skidorna. Bakom fotografen var det istället nedförsbacke till vindskyddet.

Med alla ledtråder och gissningar gissa jag på
Hulke/Holke rastskydd mellan Gåsen och Helags.
27032112325_240012d09d_z_d.jpg

https://www.flickr.com/photos/fjaellraev/27032112325/in/album-72157667724978030/

Henning

Lite osäker om gränsen för Norra Lappland men jag tror det är korrekt. Vi är i Norrbotten.

Kannske en ledtråd:
Jag är på en markerad led, men jag tror att där finns mer folk på vintern (troligen mest skoter) än på sommar.

Om det behövs kommar en ledtrådsbild i morgon, men jag kör kvar med film under mina fjällturer därför finns inte så många bilder att visa...

Henning

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips