Gissa position

Då försöker jag med Miehttjevagge (nordost om Sulitelma).
Håller med om att det är liknande terrräng där, men nej, nu ska vi längre norrut.

Här kommer en bild lite längre fram mot tvärdalen, vad heter den?

Bilagor

• IMG_4057.jpg
    IMG_4057.jpg
    284.8 KB · Visningar: 289

avslutad210712

Gäst
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.

Nu må jag framstå som en idiot men är det så att det är tvärtom. Du är på väg ner från Mårmapasset mot Aliesätno

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, klurig eller inte... Den fattade inte jag utan sökte över hela fjällkedjan, men slutligen hittade jag den rätta dalgång.
Nästa bild kommer här, kanske den är också klurig, var är vi nu?

Bilagor

• fotoshop1701.jpg
    fotoshop1701.jpg
    37.4 KB · Visningar: 479
Ibland ska man gå på första intrycket. Du kan stå på Luohttoláhko, kanske vid norra utloppet av Luohttojávrre och titta norrut på all snö och is. Men detta är en vild chansning!

Norrut var det. Kanske du är längst uppe i norr och följer Bealcanvággi västerut? I så fall skymtar vi sluttningen av Pältsan till höger i bild.

Inte så långt norrut och kanske nordväst är mer korrekt. Här en bild tagen några hundra meter före den första bild.

Bilagor

• IMG_3202.jpg
    IMG_3202.jpg
    37.1 KB · Visningar: 453

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.