Gissa position

Ok, tycte att jag kände igen Sähkok och Tjievrra och sen Vallespiken i den andra bilden. Nästa bild, vad heter fjellet?

Bilagor

• IMG_3163.jpg
    IMG_3163.jpg
    32.8 KB · Visningar: 523
Här kommer en ny bild att gissa på, undrar om den blir klurig eller inte ...
Vad heter dalgången som vi strax kommer ner i?

Bilagor

• IMG_4044.jpg
    IMG_4044.jpg
    210.3 KB · Visningar: 411
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

avslutad210712

Gäst
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.

Nu må jag framstå som en idiot men är det så att det är tvärtom. Du är på väg ner från Mårmapasset mot Aliesätno

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips