Gissa position

Ok, tycte att jag kände igen Sähkok och Tjievrra och sen Vallespiken i den andra bilden. Nästa bild, vad heter fjellet?

Bilagor

• IMG_3163.jpg
    IMG_3163.jpg
    32.8 KB · Visningar: 528
Här kommer en ny bild att gissa på, undrar om den blir klurig eller inte ...
Vad heter dalgången som vi strax kommer ner i?

Bilagor

• IMG_4044.jpg
    IMG_4044.jpg
    210.3 KB · Visningar: 415
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

avslutad210712

Gäst
Hm, kan tänka mig flera platser som liknar denna. Men jag prövar med dalgången längs Aliseatnu. Tanken är då att du står mellan Siellacohkka och Hongá och tittar mot sydost.

Nu må jag framstå som en idiot men är det så att det är tvärtom. Du är på väg ner från Mårmapasset mot Aliesätno

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips