Gissa position

Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!
 
Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!

Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...
 

Bilagor

  • vmhbfmfgmnbv.JPG
    vmhbfmfgmnbv.JPG
    50.2 KB · Visningar: 292
Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!
Tackar! Men det var längre norrut ...

Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...
Raddujávrre stämmer absolut! Här kommer hela bilden:IMG_2847-2.jpg

Din tur, nästa bild!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.