Gissa position

Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!

Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...

Bilagor

• vmhbfmfgmnbv.JPG
    vmhbfmfgmnbv.JPG
    50.2 KB · Visningar: 355
Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!
Tackar! Men det var längre norrut ...

Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...
Raddujávrre stämmer absolut! Här kommer hela bilden:IMG_2847-2.jpg

Din tur, nästa bild!

Där har jag aldrig varit, men har googlat många gånger med sökord "vattenfall". Nästa bild, var har den här lavinen tagit plats?

Bilagor

• fotoshop1101.jpg
    fotoshop1101.jpg
    87.9 KB · Visningar: 541

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Japp, svaret godkänns. Lavinen kom ner från den lilla dalen mellan Skarttoaivi och Liddubakti när vi var på väg västerut i Laddjuvaggi, se bild nedan. Nästa bild, var så god!

Bilagor

• IMG_3036.jpg
    IMG_3036.jpg
    70.6 KB · Visningar: 516

avslutad210712

Gäst
Egentligen var svaret lite fel eftersom det gått en lavin mittemot och det var den jag tänkte på. Men eftersom rätt svar är avslöjat så kör jag en jåkk till.

Bilagor

• 20090727-123947-00-a700.jpg
    20090727-123947-00-a700.jpg
    63.8 KB · Visningar: 488

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.