Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är väldigt likt Suliskongen som sticker upp ovanför bergskammen i höger bildkant. Terrängen vid sjön är karg så jag gissar att det är Vassjajavrre strax väster om Pieskehaure.
Bra gissningar av er båda! Men vi är i Sverige, vilket verkar vara en oskriven regel i den här tråden. Det är en annan mycket karaktäristisk topp som ni skymtar, den ligger också vid Laponia-området ...
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?
Här har jag förbannat mig själv för att jag missat en del platser på sista tiden som jag borde ha tagit och när jag nu sitter med ett glasklart svar väljer jag att vara tyst och ge nån annan chansen. Hoppas det är ok att "tjuvsaka"...?
Helt OK att "tjuvsaka" bara man inte talar om det. Att säga att man har svaret men inte avslöjar det gör att jag avstår gissning.
De flesta vandrar nog inte här trots att det är den lättaste vägen. De flesta väljer att följa den markerade leden som är lite längre och innebär fler höjdmeter.
Swiss National Park är fullpackat med vandringsleder av olika svårighetsgradder, längder och vilda djur. Från vackra vandringar längs med slingriga ...
När vi paddlade i början av oktober hade vi extremt fint väder. Efteråt kom stormen Amy. Höstpaddlingen är en återkommande händelse som vi sysslat ...
3 kommentarer
En måndag i mitten av oktober förvandlas den kalla morgonen till en nästan sommarvarm dag. Jag och min kompis Anders åker med våra kikare till ...
4 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer