Gissa position

Ja, det gick undan men det var en ren tillfällighet att jag var in på Utsidan strax efter att du lagt ut bilden. Också en tillfällighet att jag kände igen Lindvallen. Kände igen byggnaderna nedanför backen, visserligen oskarpa, men reagerade på det röda huset med tegeltak. Det var där vi hämtade nummerlapparna på O-ringen.

Hoppas denna blir lite svårare. Det är jag själv som rastar vid detta vattendrag, det är enklast att visa sig själv så slipper man fråga om godkännande för publicering ;)

Vad heter bäcken?

Bilagor

• namnlöst-1125.jpg
    namnlöst-1125.jpg
    58 KB · Visningar: 440
Sex timmar och inte ens en gissning! De tidigare bilderna jag lagt in har klarats av lite väl snabbt så jag tänkte att nu får det bli svårare. Det här kanske rent utav för svårt.
Här kommer första ledtråden. "Alla bäckar små bildar en stor å" heter det i ordspråket, och i det här fallet blir det t o m en älv.

Lasse Å

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Eller också är det Mittåkläppen vi ser till höger. Då skulle bäcken kunna vara Diedtenjohke som ni nått genom en utflykt från Flatruet.

Thure, nu får du leta fram en ny bild ur arkivet! Visst är det Ljusnan. Bilden är tagen i trakterna av Haftorsstöten NV om Ramundberget. Det var extremt lågt vatten då vi gjorde denna vandring i september.
/Lasse Å

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.