Gissa position

Visst är det Leavásvággi där nere. Måste börja gå de där bortglömda, bortvalda stigarna och skaffa ett bibliotek till den här tråden någon gång i framtiden tror jag. :)

Nästa bild!

Peter HP
 
Ja, det gick undan men det var en ren tillfällighet att jag var in på Utsidan strax efter att du lagt ut bilden. Också en tillfällighet att jag kände igen Lindvallen. Kände igen byggnaderna nedanför backen, visserligen oskarpa, men reagerade på det röda huset med tegeltak. Det var där vi hämtade nummerlapparna på O-ringen.

Hoppas denna blir lite svårare. Det är jag själv som rastar vid detta vattendrag, det är enklast att visa sig själv så slipper man fråga om godkännande för publicering ;)

Vad heter bäcken?
 

Bilagor

  • namnlöst-1125.jpg
    namnlöst-1125.jpg
    58 KB · Visningar: 327
Sex timmar och inte ens en gissning! De tidigare bilderna jag lagt in har klarats av lite väl snabbt så jag tänkte att nu får det bli svårare. Det här kanske rent utav för svårt.
Här kommer första ledtråden. "Alla bäckar små bildar en stor å" heter det i ordspråket, och i det här fallet blir det t o m en älv.

Lasse Å
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.