Gissa position

Ja, det gick undan men det var en ren tillfällighet att jag var in på Utsidan strax efter att du lagt ut bilden. Också en tillfällighet att jag kände igen Lindvallen. Kände igen byggnaderna nedanför backen, visserligen oskarpa, men reagerade på det röda huset med tegeltak. Det var där vi hämtade nummerlapparna på O-ringen.

Hoppas denna blir lite svårare. Det är jag själv som rastar vid detta vattendrag, det är enklast att visa sig själv så slipper man fråga om godkännande för publicering ;)

Vad heter bäcken?

Bilagor

• namnlöst-1125.jpg
    namnlöst-1125.jpg
    58 KB · Visningar: 450
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Sex timmar och inte ens en gissning! De tidigare bilderna jag lagt in har klarats av lite väl snabbt så jag tänkte att nu får det bli svårare. Det här kanske rent utav för svårt.
Här kommer första ledtråden. "Alla bäckar små bildar en stor å" heter det i ordspråket, och i det här fallet blir det t o m en älv.

Lasse Å

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Eller också är det Mittåkläppen vi ser till höger. Då skulle bäcken kunna vara Diedtenjohke som ni nått genom en utflykt från Flatruet.

Thure, nu får du leta fram en ny bild ur arkivet! Visst är det Ljusnan. Bilden är tagen i trakterna av Haftorsstöten NV om Ramundberget. Det var extremt lågt vatten då vi gjorde denna vandring i september.
/Lasse Å

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.