Gissa position

Tyckte mig känna igen Gisuris i bakgrunden. Ser härligt ut med ett bad där!
Här kommer en ny bild. Vad heter dalen i förgrunden?
 

Bilagor

  • IMG_4567.jpg
    IMG_4567.jpg
    238.6 KB · Visningar: 596
Jo, du har helt rätt! Ovanför ses kammen mellan topparna 1608 och 1678 ("Glaciärtoppen") i Bielloriehppe. Det var en dag med perfekt väder.
Din tur, nästa bild!
 
Jo, där har jag "drömvandrat" många gånger, i verkligheten dock inte. En fin kamvandring skulle det vara! Har du flera bilder om Stuolovagge, så skulle det vara häftigt att se de, det finns inte många bilder i nätet.
Så till nästa bild, vilken topp är den i bakgrunden?
 

Bilagor

  • IMG_2229.jpg
    IMG_2229.jpg
    33.7 KB · Visningar: 521
Då fortsätter vi med en bro som inte verkar vara särsklit hårt använd. Kanske någon känner igen sig ändå?
 

Bilagor

  • hgkjhgkjhkjhg.jpg
    hgkjhgkjhkjhg.jpg
    39.9 KB · Visningar: 392
Riktar vi blicken uppströms så ser vi en av våra mest välkända fjällprofiler, men på lite närmre håll än vad som är vanligt.
 

Bilagor

  • kjhhjgkjhgjvbc.jpg
    kjhhjgkjhgjvbc.jpg
    29.8 KB · Visningar: 348
Bron vid Guodekjávrre? Känner inte igen mig men Ahkka från det hållet brukar man se på längre avstånd.

Peter

Jag misstänkte att det nog inte skulle vara så många som kände igen bron som sådan - det är väldigt hög skyll-dig-själv-faktor på att välja vägen norr om Ahkka med tanke på terrängen och växtligheten, så antalet vandrare här är ganska lågt. Med rätt inställning är det dock en fin väg in mot Sarek, men jag skulle inte välja den som avslutning.

Gissningen är alltså helt korrekt!
 
Wow, det var en sådan där gång när jag inte hade någon aning egentligen.

VIlken dal blickar vi ner mot?

Peter
 

Bilagor

  • P1070302.jpg
    P1070302.jpg
    58.4 KB · Visningar: 222
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.