Gissa position

Nej, vi är inte i Västerbottens län. Ytterligare öppning kanske med en lite vidare vy...

Calle

Bilagor

• IMGF_181.jpg
    IMGF_181.jpg
    82.8 KB · Visningar: 420
Jag har ju fördelen att vara finländare (trakten är ganska känd hos finska vandrare), och har gjort några turer däromkring. Återvänder med ny bild efter sovit över natten.

Jag har ju fördelen att vara finländare (trakten är ganska känd hos finska vandrare), och har gjort några turer däromkring. Återvänder med ny bild efter sovit över natten.

Det förklarar saken ;)
Vad jag förstod så var det mest finländare och en del norskar som vandrade där, mötte i och för sig några tyskar också. Synd att det är så få svenskar som hittat dit för det är ett område som är väl värt ett besök.

Calle

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Fin tältplats vid sjöns västra ände!

Här en bild som jag inte tror vi sett tidigare. Hur hög är den lustigt runda toppen i bildens mitt?

Bilagor

• Fjällen 2014 011.jpg
    Fjällen 2014 011.jpg
    46.2 KB · Visningar: 515
Jag är osäker på huruvida Roståjaure är ett källvatten till två svenska älvar (Torne och Kalix som mynnar i Bottenviken då kanske?). För att om inte annat kunna stryka alternativet gissar jag att vi är i det området och slänger med en slumpmässig toppgissning på 1086 m.. :)

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.