Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte kanske, det är Pältsan fotograferat från Keinovuopio. Starkt att ta den bilden, inte så kända trakter bland oss fjällvandrare. Trodde att Pelle skulle ta den efter lite funderande, men du var snabb!
Jag har ju fördelen att vara finländare (trakten är ganska känd hos finska vandrare), och har gjort några turer däromkring. Återvänder med ny bild efter sovit över natten.
Jag har ju fördelen att vara finländare (trakten är ganska känd hos finska vandrare), och har gjort några turer däromkring. Återvänder med ny bild efter sovit över natten.
Det förklarar saken
Vad jag förstod så var det mest finländare och en del norskar som vandrade där, mötte i och för sig några tyskar också. Synd att det är så få svenskar som hittat dit för det är ett område som är väl värt ett besök.
Jag är osäker på huruvida Roståjaure är ett källvatten till två svenska älvar (Torne och Kalix som mynnar i Bottenviken då kanske?). För att om inte annat kunna stryka alternativet gissar jag att vi är i det området och slänger med en slumpmässig toppgissning på 1086 m..
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
3 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar