Gissa position

Avdelningen tältplatser man minns... ser det ut som.
I så fall Syltjørna och fotograferat från riksgränsen vid Lillsylen.

Nära nog -- fotoplatsen är toppen 1616 mellan Lillsylen och Nordsylen, strax väster om gränsen. Mitt tält befann sig dock på nordsidan av massivet:



Lillsylen och Storsylen från 1616:

 
Fint väder hade du också, inte illa att vara däruppe under sådana förhållanden.

Ny bild med frågan vilket vatten som syns och var stod fotografen? Kraftigt beskuren bild, så ursäkta bildkvaliteten.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_178.jpg
    IMGF_178.jpg
    97.8 KB · Visningar: 558
Hög tid för en gissning, tycker jag, även om jag famlar omkring.

Jag har letat i Padjelanta, men försöker att gissa på Alisvágge. Skuggorna förråder ingenting om fotoriktningen, men vi är ju på kalfjället, ser dock björkskogen där framme på sluttningen. Jag chansar på att vi ser sjön Bieggaluoppal. I så fall står du ett stycke sydost om sjön.
 
Hög tid för en gissning, tycker jag, även om jag famlar omkring.

Jag har letat i Padjelanta, men försöker att gissa på Alisvágge. Skuggorna förråder ingenting om fotoriktningen, men vi är ju på kalfjället, ser dock björkskogen där framme på sluttningen. Jag chansar på att vi ser sjön Bieggaluoppal. I så fall står du ett stycke sydost om sjön.

Gissningen är för långt norrut. Du var närmare i ditt letande inledningsvis, även om det inte är i Padjelanta.

Calle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.