Gissa position

Miss Yster: Det låg ute 2 bildfrågor parallellt. Svaret på din bild skrev jag under texten om Tempeldalen: Se nedan också:

Det är den här texten som avsåg din bild: Bilden med Sylarna långt i bakgrunden är nog taget från sluttningen söder eller sydost om Kesusjön (som i så fall syns i förgrunden). Den spetsiga toppen är i så fall Snusestöten skulle jag tro.

Jaha, då så :)
Jag läste bara lite snabbt i telefonen i bilen och tänkte att jag borde svara något. Läste inte färdigt... Blev ju extra förvirrat när Sylarna är inblandade på båda!
Men grattis iallafall: Kesusjön är det på bilden! Taget från leden mellan Kläppen och Stortjärnen.

Det är absolut inget krav att man måste lägga upp nästa bild för att få lov att delta i den här gissningsleken. Det kan dock vara god kutym att efter att ha gissat rätt tala om att man inte har någon bild så flyter tråden på ändå. Men du gör som du vill givetvis! :)

Tack för passningen.
Är på resande fot och kommer återgälda med det yttersrt begränsadd arkiv jag har

Jag börjar med den här bilden. Fler bildvinklar följer vid behov.

Bilagor

• P1060506.jpg
    P1060506.jpg
    72.5 KB · Visningar: 298

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Går man ner till trakterna runt nedre högra hörnet av förra bilden så ser utsikten över samma sjö ut så här:

Bilagor

• hjkhgjhfg.JPG
    hjkhgjhfg.JPG
    35.2 KB · Visningar: 449
Fjällen i fonden skulle ju kunna vara Álitoajvve. Om så är fallet skulle sjön kunna heta Ráktasjávri, ett par mil nordost om Sitasjaure.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.