Gissa position

Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt kom fram till gissningen genom att titta på kartan och inte bakåt i tråden eller m.h.a. något sökverktyg.
Där bäckarna möts vid Saantandurrie, d.v.s. ca 4km SSÖ Lunndörrsstugorna?
Där bäckarna möts i Saantandurrie borde jag givetvis ha skrivit här...

Ny bild, ursäkta bildkvalitén, börjar att få slut på vettiga gissningsbilder så nu kommer slumpen.. :) Hoppas att ni liksom jag tycker att det är viktigare att hålla tråden vid liv än att lägga upp enbart bra bilder...
 

Bilagor

  • 7280149b_liten.jpg
    7280149b_liten.jpg
    246.2 KB · Visningar: 412
Tyckte absolut att vi sett bilden förut, och att Tobbe gissat rätt någon minut innan jag gick in på utsidan.
Mest komiska var att det var jag som gissade rätt förra gången, den detaljen hade jag glömt...
/Peter
 
Sjö på hög höjd i motljus med ännu högre fjäll intill. Borde ju vara Kebnekaisefjällen, Sarek eller Sulitelma. Men det kanske finns fler områden som passar in? Men för att komma vidare gissar jag att du är i Miehttjevágge, vid sjön omedelbart söder om kommungränsen.
 
Tack Pelle för att du bryter tystnaden... :)
Nej, detta är faktiskt inte alls i närheten av Kebnekaisefjällen, Sarek eller Sulitelma så Miehttjevágge är därmed fel. Det är dock riktigt att det finns en gräns även här som faktiskt passerar genom fotomotivet...
 
Då försöker jag igen. Du står i Norge, på västra sidan av Amásjávrre och fotar mot sydost.
Nej, du har fortfarande inte hittat till rätt trakter... Jag stod i Sverige men även lite av Norge syns i bild.
Har länge tyckt att det ser ut som Sylarna men får inte ihop det med var du skulle stå isf.
Nu bränns det rejält men ett lite mer detaljerat svar vill jag ha.
 
Tror mig veta men då jag ej har bild att bjuda på lämnar jag fältet öppet.
Det är absolut inget krav att man måste lägga upp nästa bild för att få lov att delta i den här gissningsleken. Det kan dock vara god kutym att efter att ha gissat rätt tala om att man inte har någon bild så flyter tråden på ändå. Men du gör som du vill givetvis! :)
 
Hej Miss Yster! Kul att du dyker in! Det är Gåsen och Sylarna som man ser. Du står på en plats ovanför Nulltjärnarna i Vålådalen. ☺
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.