Gissa position

Här har vi en sjö från en tur för några år sedan som inte borde vara helt omöjlig att känna igen, var?
 

Bilagor

  • kjhgfhgjmgjh.JPG
    kjhgfhgjmgjh.JPG
    37.7 KB · Visningar: 484
Är vi ensamma kvar i tråden?

Attans, rätt igen... :) Vad heter berget utan snö och var ungefär stod fotografen?

Nästan så man skulle kunna tro att det har ett fånigt namn som Gurkfjället eller liknande, men det vore ju rätt osannolikt?

Björkbacken tycker jag vore ett mer passande namn i den terrängen.
 
Är vi ensamma kvar i tråden?
Det verkar osannolikt men ej omöjligt.
Nästan så man skulle kunna tro att det har ett fånigt namn som Gurkfjället eller liknande, men det vore ju rätt osannolikt?

Björkbacken tycker jag vore ett mer passande namn i den terrängen.
Ja, ett väldigt osannolikt namn men ibland inträffar även osannolikheter. Att Björkbacken redan var taget och ligger strax intill är kanske en inte helt (o)sannolik förklaring till detta osannolika namn...? Obeskuren ser bilden ut så här:806_liten.jpg
Notera återigen den osannolika snömängden vid fototillfället den 16:e juli ifjol.
 
Det verkar osannolikt men ej omöjligt.
Ja, ett väldigt osannolikt namn men ibland inträffar även osannolikheter. Att Björkbacken redan var taget och ligger strax intill är kanske en inte helt (o)sannolik förklaring till detta osannolika namn...?

För den som undrar så är vi strax öster om Tärnaby och tittar mot NV.

Notera återigen den osannolika snömängden vid fototillfället den 16:e juli ifjol.

Fanns en anledning till att det skapades en mindre maratontråd om snöfårhållandena den sommaren:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=80934

Nåväl, tråden ska väl fortsätta så här kommer ett par bilder på en äldre renvaktarstuga som nog sett sina bästa dagar:
 

Bilagor

  • fhfghgfhgf1.jpg
    fhfghgfhgf1.jpg
    37.7 KB · Visningar: 406
  • fhfghgfhgf2.jpg
    fhfghgfhgf2.jpg
    48.9 KB · Visningar: 397
Pär och Tobbe, ni är osannolikt skickliga båda två! Men visst är vi fler som är kvar och kan gissa på den här trevliga tråden......

De här byggnaderna tror jag är en liten fäbod på kalfjället. Den översta bilden ser ju ut som ett fähus. I så fall ska vi nog dra oss lite söderut, till fäbodbältet, kanske Jämtland?
 
Pär och Tobbe, ni är osannolikt skickliga båda två! Men visst är vi fler som är kvar och kan gissa på den här trevliga tråden......

Vilken tur - blev nästan lite orolig där ett tag...

Jag satt hemma sjuk över helgen, så då är det lätt hänt att man lägger mer tid än vad som är helt friskt på att identifiera fjällbilder på internet.

De här byggnaderna tror jag är en liten fäbod på kalfjället. Den översta bilden ser ju ut som ett fähus. I så fall ska vi nog dra oss lite söderut, till fäbodbältet, kanske Jämtland?

Din geografiska tanke stämmer utmärkt, men du får nog vara lite mer exakt ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.