Gissa position

Vart är detta

Ja vart är detta ?

Bilagor

• 2016 016.jpg
    2016 016.jpg
    29.7 KB · Visningar: 322

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Av bilden att döma är det fråga om inflygning från öster mot väster mot en dalgång med branta sidor och en långsmal sjö. Detta gav huvudspåren Teusa-, Kaitum- eller Rautastrakterna och efter lite kartstudier säger jag att ni är på väg mot Rávttasjávri, med Guolašjávri närmast till höger.

Många svarar rätt

Många svarar rätt här. Guolasjavri och Rautasjavri. Tänkte att den skulle vara lite knivig men icke i detta sällskap :)

Är det möjligen vid botten av Jilávágge? Där ligger ett par moränvallar som dämmer upp precis en sån här lite pöl med tillhörande gräsplätt.

Är det möjligen vid botten av Jilávágge? Där ligger ett par moränvallar som dämmer upp precis en sån här lite pöl med tillhörande gräsplätt.

Jomenvisst! Vi är alltså i Sarek och längst upp i Jilávágge. Här hamnar man kanske om det är för högt vatten i jokken där man ska vada på vägen till/från Snávvávágge. Jag var frestad att sätta upp mitt illröda tält bara för att få ett fint foto, men det får bli en annan gång. Bra jobbat!

Ny bild!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.