Gissa position

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Bilagor

• DSCF5907.jpg
    DSCF5907.jpg
    46.8 KB · Visningar: 458
Jag tror inte på Norrbotten och inte heller Dalafjällen. Kanske inte heller Härjedalen. Men det återstår ju rätt mycket däremellan. Vad säger du om Västerbottens län? Det kanske räcker för en ledtråd........

Västerbottens län stämmer. Mindre än en timme efter fotot ovan tog jag följande foto:

Bilagor

• 1054_liten.jpg
    1054_liten.jpg
    66.2 KB · Visningar: 399
Finns ju rätt många sjöar i Västerbottenfjällen. Vi måste nog närma oss lösningen bit för bit. Är vi kanske i Umeälvens vattensystem?

Finns ju rätt många sjöar i Västerbottenfjällen. Vi måste nog närma oss lösningen bit för bit. Är vi kanske i Umeälvens vattensystem?
Vild gissning, Stor-Tjulträsket
Nej, det här vattnet hamnar inte i Umeå.

"Vägen" på #9668 och #9669 kan vara den roligaste jag någonsin kört på, dålig och rejält brant (kul med fyrhjulsdrift...). Den är inte utsatt på kartan men syns tydligt på flygfoto då den går i serpentinsvängar uppför dalsidan. I dalgången finns både väg och bebyggelse. Mer får ni inte att begrunda just nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips