Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
"Vägen" på #9668 och #9669 kan vara den roligaste jag någonsin kört på, dålig och rejält brant (kul med fyrhjulsdrift...). Den är inte utsatt på kartan men syns tydligt på flygfoto då den går i serpentinsvängar uppför dalsidan. I dalgången finns både väg och bebyggelse. Mer får ni inte att begrunda just nu.
Kanske vattnet är en av Ångermanälvens översta delar? I så fall kanske vi ser Gikasjön från serpentinvägen ovanför Grundfors? Mot detta talar i och för sig att vägen är inlagd på Fjällkartan.........
Kanske vattnet är en av Ångermanälvens översta delar? I så fall kanske vi ser Gikasjön från serpentinvägen ovanför Grundfors? Mot detta talar i och för sig att vägen är inlagd på Fjällkartan.........
Jaha, där ser man, borde givetvis ha kollat senaste kartversionen på Lantmäteriets hemsida innan mitt tvärsäkra uttalande. Fel av mig, vägen är visst utsatt.
#9665 är tagen strax väster om där stigen från Grundfors kommer ovanför trädgränsen, något NV om "Hatten" på kartan, fotoriktning NV. #9668 och #9669 är från serpentinvägens övre respektive nedre del.
Visst är vi det. Via stugan i Unna Räita, som skulle behöva renoveras. En fantastisk dag den 25 april i år. Dock stördes friden av heli-skiing, en ny plåga för oss fjällfarare. Ny bild!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...