Gissa position

Här är min bild av samma motiv. Och sedan nästa bild, gissa position.

Bilagor

• IMG_2986.jpg
    IMG_2986.jpg
    32.2 KB · Visningar: 439
  • IMG_3432.jpg
    IMG_3432.jpg
    49 KB · Visningar: 463
Har tyvärr aldrig varit i området, men ser inte omöjligt ut att det kan vara Höktopparna du står vid. Isf ser man bort mot Vierrocohkka och Rautasjaure skymtas längst ner åt vänster?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag gissar att du går en kamvandring i Pårte med Lullihavagge till höger i den sista bilden. Mvh Malin

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Och då är det Pårteglaciären som är till höger i den första bilden. Den spetsiga toppen i andra bilden är Lullihatjåhkå.

Så nära

Du har området korrekt. Den här bilden visar glaciären och den kam som kanske generelt förstås som Pårtekammen? Kan du ge höjden av min position?

Bilagor

• IMG_3433.jpg
    IMG_3433.jpg
    30.2 KB · Visningar: 392
Om det sista fotot är taget från samma punkt som de tidigare så säger jag att din höjd är 1785 m öh

Rätt svar!

Ja, det är bergskammen Lullihatjårro och toppen 1785 m, i den första bilden ses toppen 1784 m. En trevlig dagsturs mål från Gådokvagge, lite brant först till toppen 1586 m, men sedan en lätt promenad.
Nästa bild var så god!

d551a6ec2ebafb35d6acc525c16b53d5.jpg

Vad kul! Jag älskar den delen av Sarek: Pårtemassivet och så Lullihavagge, lite jobbig att gå men jättefin utsikt in mot Sarek ☺

Nästa bild: vad heter fjället till höger i bild?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips