Gissa position

Så nära

Du har området korrekt. Den här bilden visar glaciären och den kam som kanske generelt förstås som Pårtekammen? Kan du ge höjden av min position?

Bilagor

• IMG_3433.jpg
    IMG_3433.jpg
    30.2 KB · Visningar: 413
Om det sista fotot är taget från samma punkt som de tidigare så säger jag att din höjd är 1785 m öh

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Rätt svar!

Ja, det är bergskammen Lullihatjårro och toppen 1785 m, i den första bilden ses toppen 1784 m. En trevlig dagsturs mål från Gådokvagge, lite brant först till toppen 1586 m, men sedan en lätt promenad.
Nästa bild var så god!

d551a6ec2ebafb35d6acc525c16b53d5.jpg

Vad kul! Jag älskar den delen av Sarek: Pårtemassivet och så Lullihavagge, lite jobbig att gå men jättefin utsikt in mot Sarek ☺

Nästa bild: vad heter fjället till höger i bild?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Inte mycket information i den bilden! Det är väl bara fjället du frågar om som säger att vi inte är "var som helst". Men för att få en ledtråd så gissar jag att vi är kvar i Sarek.

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ok, jo jag tänkte att det kunde bli lite svårt med bara den här bilden.
Platsen i sig ligger ett välbesökt område, fjället kan man se från många olika populära besöksmål i fjällområdena runt omkring.
Platsen ligger mycket längre söderut än Sarek, så vi är inte kvar där.

Vattendraget som syns på bilden är början av en av Sveriges större älvar.

Så gissa på nu, så kanske det dyker upp någon mer bild senare om vi inte kommer loss mer. :)

Tack, det var ju bra ledtrådar. Kombinationen av ett välbesökt område och en större älvs källflöden leder mina tankar till Ljungans övre lopp.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.