Gissa position

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Bilagor

• DSCF5907.jpg
    DSCF5907.jpg
    46.8 KB · Visningar: 454
Jag tror inte på Norrbotten och inte heller Dalafjällen. Kanske inte heller Härjedalen. Men det återstår ju rätt mycket däremellan. Vad säger du om Västerbottens län? Det kanske räcker för en ledtråd........

Västerbottens län stämmer. Mindre än en timme efter fotot ovan tog jag följande foto:

Bilagor

• 1054_liten.jpg
    1054_liten.jpg
    66.2 KB · Visningar: 394
Finns ju rätt många sjöar i Västerbottenfjällen. Vi måste nog närma oss lösningen bit för bit. Är vi kanske i Umeälvens vattensystem?

Finns ju rätt många sjöar i Västerbottenfjällen. Vi måste nog närma oss lösningen bit för bit. Är vi kanske i Umeälvens vattensystem?
Vild gissning, Stor-Tjulträsket
Nej, det här vattnet hamnar inte i Umeå.

"Vägen" på #9668 och #9669 kan vara den roligaste jag någonsin kört på, dålig och rejält brant (kul med fyrhjulsdrift...). Den är inte utsatt på kartan men syns tydligt på flygfoto då den går i serpentinsvängar uppför dalsidan. I dalgången finns både väg och bebyggelse. Mer får ni inte att begrunda just nu.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips