Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Den här bron fanns inte första veckan i juli 2015 när jag passerade.
Tillsammans med ytterligare en stålbro har den ersatt ett antal mindre träbroar.
Bron står strax utanför ingången till en dal som har sin namne i "Europas sista vildmark". Något beroende på stavningen men det uppstår ibland förvirring bland utsidans medlemmar när man pratar om dalens namn utan att ange i vilket område den finns.
Fjällrävar = Fjällräven classic som passerar här en gång per år
Namnförvillning = Kaskasavagge/kaskasvagge
Stenarna = meditationsstenarna vid Tjäktjapasset repesktive vid renstängslet.
Man har bytt ut myriaden av små träbroar nedanför Kaskasavagges västra mynning mot två stålbroar vilka inte fanns i fjol så jag vart smått förvånad i år.
Namnförvillningen med "Europas sista vildmark" gav ju bara alternativen Kaskasa- och Kuopervagge (med varierande stavningar...)
så renstängslet avgjorde.
Ska försöka hitta nån bra bild efter fotbollen!
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...
Från Bruksvallarna fortsatte vi i fortsatt kallt högtrycksväder. Den befarade spårlabyrinten upp och förbi Ramundberget visade sig vara tämligen ...
3 kommentarer
Det började med en känsla av att tiden hade gått utan att jag riktigt märkt det. Utrustning i garderoben, kartor i hyllan och ett liv som blivit mer ...
I år är det sextio år sedan jag vandrade i Sarek för första gången, och de närmaste dagarna kommer min nya bok ut: Sarek – en biografi. Det är en ...
4 kommentarer