Gissa position

Var befinner sig dessa bestigare?

Bilagor

• IMG_1778.jpg
    IMG_1778.jpg
    50.2 KB · Visningar: 539
Var befinner sig dessa bestigare?

Hej!

Eftersom ingen vågat sig på en gissning kan jag kosta på mig att sparka in en (för mig) öppen dörr: bestigarna är på väg upp mot topplatån på Kaskasatjåkka, från sadeln mot Tarfalatjåkka.

Jag ska försöka vaska fram en ny gissningsbild, eller så hinner någon annan sticka emellan.

Mvh Filip

Hej!

Eftersom ingen vågat sig på en gissning kan jag kosta på mig att sparka in en (för mig) öppen dörr: bestigarna är på väg upp mot topplatån på Kaskasatjåkka, från sadeln mot Tarfalatjåkka.

Jag ska försöka vaska fram en ny gissningsbild, eller så hinner någon annan sticka emellan.

Mvh Filip

Helt rätt!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Jag gissar att du står strax väster om ingången till Álggavágge. Vattendraget man ser är isåfall Alep Sarvesjåhkå, några hundra meter innan utloppet i Álggajávvre.

Fy sjutton så ni är makalösa. Ni känner fjällen bättre än jag min egen kvarter.
Bästa tråd som finns.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips