Gissa position

Här kommer en ny bildgåta. Var är fotografiet taget?

Bilagor

• IMG_6589.jpg
    IMG_6589.jpg
    47.1 KB · Visningar: 417
Jag gissar att du står strax väster om ingången till Álggavágge. Vattendraget man ser är isåfall Alep Sarvesjåhkå, några hundra meter innan utloppet i Álggajávvre.

Fy sjutton så ni är makalösa. Ni känner fjällen bättre än jag min egen kvarter.
Bästa tråd som finns.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jomenvisst, helt korrekt!

Anade väl att den inte skulle bli så långvarig, men jag måste säga att du var verkligen på hugget den här gången, Filip :)

Ny bild!

Jomenvisst, helt korrekt!

Anade väl att den inte skulle bli så långvarig, men jag måste säga att du var verkligen på hugget den här gången, Filip :)

Ny bild!

Hej!

Åtta minuter är nog rekordet på den här tråden.

Tyvärr har det kommit saker emellan, så jag kommer inte hinna lägga upp och administrera en ny bild. Överlåter med varm hand uppgiften till valfri fjällräv.

Mvh F

Hej!

Tyvärr har det kommit saker emellan, så jag kommer inte hinna lägga upp och administrera en ny bild. Överlåter med varm hand uppgiften till valfri fjällräv.

Mvh F

Då tar jag mig helt enkelt den sonika friheten att kasta in en bild denna sena timme...
Så, var är den tagen :)?

Bilagor

• IMG_1935.jpg
    IMG_1935.jpg
    45.6 KB · Visningar: 446
Då tror jag att vi är i Arjeplogfjällen. Kanske kan Ruonekjåhkå se ut så här vid högvatten ungefär vid bron mot Laisstugan?

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.