Gissa position

På andra bilden kanske det är Giron som skymtar i fjärran och vattendraget är Ruovssokjohka? Gissar att du står någonstans mellan Ruovssok och Unna Allakas på den första?

Så är det (här är hela panoramat).

Den första bilden är tagen bland småkullarna strax norr (nordnordost) om stugplatsen, bara något hundratal meter från leden, och den historiskt signifikanta platsen "i" densamma är alltså Sjangeli, med Unna Allakas i sig som signifikant plats nummer två i form av Sepal 2 "Anna" (motståndsbas under andra världskriget).
 
Jag står på Giephes efter 2 härliga veckor i Sarek och det är Alep Gierkav vi ser.

Nästa bild!
 

Bilagor

  • DSC04078.jpg
    DSC04078.jpg
    24.4 KB · Visningar: 623
Sjnulltjie? Sjön är då Suoluojávrrie.

Det stämmer!

Vi trodde att den nedbrända stugan var den som var markerad på kartan. Morgonen därpå gick vi förbi den nya stugan. Som tur var det bara jag som såg den och jag lyckades hålla det för mig själv i några dagar, annars hade nog humöret på sällskapet blivit synnerligen dåligt.
 
Har tyvärr inte haft nöjet att passera där sommartid utan det har bara varit vinter.
Det står dock på "kortlistan", vem vet, kanske till sommaren?

Ny gåta
 

Bilagor

  • 00001-2.jpg
    00001-2.jpg
    13 KB · Visningar: 541
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.