Gissa position

Då tar jag chansen! På vilket berg står den här lilla stugan?

Bilagor

• bild.jpg
    bild.jpg
    57.7 KB · Visningar: 338
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Det är svårt att gissa på den här typen av bilder. Men för att locka ur dig ett vidgat perspektiv, eller en annan ledtråd, så säger jag att vi är i Lappland!

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Vindskyddet i Kaskasavagge? Eller, skydd och skydd, det ser ju extremt välventilerat ut.

Häpp / F

Nej, det är inte det i Gaskkasvággi, utan det måste vara någon annan byggnad. Jag letade lite översiktligt efter förfallna vindskydd i trakten, men kan inte se vad det skulle kunna vara för något.

Bilagor

• 15863795177_4bd9705389_z.jpg
    15863795177_4bd9705389_z.jpg
    139.9 KB · Visningar: 349
Då tror jag att det är Kebnetjåkka ("Giebmečohkka") som är berget du står på, med Kebnekaiseryggen i fonden (den så kallade "Vargryggen").

Det är helt rätt och då har jag lärt mig att den heter Vargryggen. Vid kanten av plattån ligger den lilla stugan, den går att ana i den här bilden.

Bilagor

• stuga.jpg
    stuga.jpg
    39 KB · Visningar: 369
Nu hittade jag den lilla ljusa trekanten på mina bilder också, intressant att se vad som inte finns på kartan...

Nästa bild överlåter jag åt valfri person.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.