Gissa position

Hej!

Det verkar som att vi befinner oss på en hylla på cirka 900 till 1000 möh. Allra längst bort i bild skymtar ett meandrande vattendrag, på andra sidan en ganska vid flack dalgång som ser ut att ligga ovanför trädgränsen. Ljus och skuggor ger en kompassriktning på ungefär SO.

Så med alla dessa pusselbitar på bordet gissar jag att vi befinner oss på (typ) Tjågnåris och blickar ut över övre Rapadalen.

Eller så är vi nån helt annan stans. :)

Drygt hälften rätt av resonerandet, men platsen träffade du bättre av med den andra gissningen, vi är nån helt annan stans.

Är det i närheten av Pårek?

Inte det heller. Och nu känner jag mig lite snål för att ha sagt inget nytt förrän imorgon, så här kommer den obeskurna bilden som borde ge lite med ledtrådar:

gp4.jpg

avslutad210712

Gäst
Drygt hälften rätt av resonerandet, men platsen träffade du bättre av med den andra gissningen, vi är nån helt annan stans.

Inte det heller. Och nu känner jag mig lite snål för att ha sagt inget nytt förrän imorgon, så här kommer den obeskurna bilden som borde ge lite med ledtrådar:

Visa bilaga 18530

Njabbejåkka en bit upp mot Vuoskelvagge

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det var flera ledtrådar och gissningar som begränsade sökandet något, annars hade jag nog gått bet även om andra bilden visade mycket vy. Kul bildgåta!
Här kommer en regndisig bild med några solstrimmor på en sjö, vad heter den?

Calle

Bilagor

• IMGF_145.jpg
    IMGF_145.jpg
    62.3 KB · Visningar: 389
Någon av de stora sjöarna i Padjelanta?

Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan

Hejsan,

Landskapet påminner mig om västra Padjelanta.....där man ofta vandrar på lite drygt 700 möh. Så jag får väl gissa på att det är Virihaure eller kanske Vastenjaure

/ Stefan

Det var lite av den känslan jag hade också när jag stod där, så jag väntade mig ett liknande svar ;). Men nej, vi ska längre söderut.

Calle

Mavasjaure....

Då har jag nog bara varit i ett område som påminner om detta och det är sydväst om Kvikkjokk. Så jag får väl ta och gissa på Mavasjaure istället, men vi kanske ska ännu längre söder ut :)

/ Stefan

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.