Gissa position

Jo, det stämmer. Jag tog liften upp. Står på sydsluttningen av Slåttatjåkka. Någt högre än övre liftstationen, på ca 1000 metersnivån. Har varken karta eller dator idag heller. Om ingen annan får fram vilken topp det är får du gärna bidra med ny fråga.
 
Det är nog dags att slå fast att driatics gissning är helt korrekt när det gäller toppen. Så här ser det ut från en plats strax söder om Gárdenvárri.
 

Bilagor

  • utsid20141003.jpg
    utsid20141003.jpg
    53.6 KB · Visningar: 340
Tackar för valideringen HansP.

Här har vi några karaktäristiska klippformationer, vilket är fjället?
 

Bilagor

  • fjell.jpg
    fjell.jpg
    36.4 KB · Visningar: 305
Inte det heller. Nu är vi för långt norr, men Calles gissning är närmast. En ledtråd är att jag klivit av en markerad led som nog har ett ganska litet antal vandrare per år.
 
Inte Liddubakti heller, för långt söderut. Riktningsmässigt så bör vi färdas sydöst (fågelvägen) från Vássecohkka för att stöta på detta fjäll. Fjället är enligt mig väldigt speciellt och har en speciell profil från leden jag avvikit från.

Ger det några gissningar till och bjuder sen på en till bild för att kanske underlätta.
 
Funderar på om sydvästbranten av Hoŋgá kan se ut på det viset...

Tillägg: Äh, hur kan jag ha missat att samma svar redan har inkommit... Långsam borde nog vara mitt mellannamn...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.