Gissa position

Eftersom vintern är i antågande tar vi en därtill passande bild:

gp181.jpg

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ett ganska ensamt fjällmassiv i granskogen. Det skulle kunna vara Gábllá i Kvikkjokkfjällen, fotat från Kungsleden ovanför Rittak.

Klöverfjället till höger?

Javisst. Vi befinner oss i Borgafjäll, strax norr om länsgränsen mot Jämtland, ungefär på 800-metersnivån väster om Kraejhpie. Fjällen i bild är Jiengejehtseme och tidigare nämnda Klöver, där det senare är lättare att känna igen ur en oftare fotograferad vinkel:

gp181b.jpg

Nästa!

Då tar jag sats och tar vid där Kalle slutade. Var befinner jag mig och vad ser vi?
(Beklagar bildkvalitén.)

Bilagor

• 20130802_142640.jpg
    20130802_142640.jpg
    37.2 KB · Visningar: 348
Påminner en del om Salsfjället i Grövelsjöfjällen strax väster om norska gränsen. Bildpositionen i så fall på svenska sidan av gränsen på sluttningen av Sjöhöjda.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips