Gissa position

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

avslutad210712

Gäst
Vild chansning men kan det helt enkelt vara så att man skall vända sig åt andra hållet från förra gissningen

Pieggatjåkka

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Då kanske någon klyftig person kan klara av den här bilden:

gp179.jpg

(Och för dem som undrar över föregående utväxling: jag träffade på Fredrik i just Neasketvággi morgonen därpå...)

Jag tror visst att vi har hittat till Vistas igen, följaktligen ser vi Gaippugorsa med med Govggečorrus karakteristiska klipptröskel i bakgrunden. Platsen stämmer väl överens med det ruttval du valde till stugan.

Nej, men det är ingen dålig gissning. Rossipal lär ha beskrivit denna kam i sin klätterguide, även om jag inte kan bekräfta detta då jag inte förfogar över den.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.