Gissa position

Jag skulle gissa på Vássacorrojávri

Väl gissat. Så här ser den ut:

gp178-2.jpg

Nedfärden i ravinen var faktiskt lättare (som i mindre toksvår) än uppfärden bredvid den, som är bland det vanskligaste jag gjort. Men det är en hisnande höjdkänsla att sitta där på kanten till klippstupen ovanför stugplatsen, det vill jag lova:

gp178-3.jpg
 
Kul. Jag hade dock koll på att du hade varit i Vistasstugen - vilket underlättade gissandet en del.

Jag hade ursprungligen planerat att bestiga Vassacorru under sommarens vandring där i krokarna, men mina skor var så gott som utslitna - och så började vädret bli sämre när jag kom till Vistas. Dock blev jag rätt så nöjd ändå, då jag hann med många turer i perfekt väder under min vistelse där. Jag hittade dock inte Reaiddacohkkas stup mot Vistas, och jag tror att jag måste knalla upp dit igen och leta lite noggrannare. Borde motsvara Palkastaks hisnande stup, som jag fick ett fint panorama på.

Ny bild får någon annan gärna bidra med.
 

avslutad210712

Gäst
Vild chansning men kan det helt enkelt vara så att man skall vända sig åt andra hållet från förra gissningen

Pieggatjåkka
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.