Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ok, var befinner vi oss nu?

Bilagor

• DSCF0051_beskuren_liten.jpg
    DSCF0051_beskuren_liten.jpg
    195 KB · Visningar: 329
Rätt!

Det gick snabbt, trots att jag hade bemödat mig med att skära bort det mesta av själva eggen... Bra jobbat!

Bilagor

• DSCF0051_liten.jpg
    DSCF0051_liten.jpg
    163.3 KB · Visningar: 345

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nepp. Och det är inte alltid som man kan kopplingen mellan de två.... Påminner även om en känd reklam-jingel dessutom
Och man kan säga att dalen närmast har ett namn som påminner om en sak som finns hemma ... och även borta ...

Nu har jag nog förvirrat alla tillräckligt....

/Peter

Riktigt rolig bildgåta och kluriga ledtrådar! Tack för den, min båda hjärnceller har varit riktigt osams... :)

Tror jag kommit fram till lösningen efter att ha jämfört bl.a. det avlånga snöfältet i bakgrunden med en egen bild från 2012.
"Bergknabben" är Blåfjället (även koppling till reklamjingeln)
Dalgången nedan är södra delen av Storådörren (var väl dörr du syftade på?)
Du har kommit upp genom Rensnävsskalet , traktens djur, vilket jag kan intyga :)
Det avlånga snöfältet är då på Synder-Storådörrfjället

Calle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.