Gissa position

Jag bollar gärna över bildupplägget till Thure. Det var ju bara sekunder som skiljde
På ett villkor.:).Att han lägger upp en vintrig gissningsbild med sin Samojed i.
Jaha...får man inte vara med om man inte svarar rätt? Jag som har en sån fin sandhög hemma som råkar påminna mig om ett Svenskt fjäll:

Nej nej... Man, kan ju inte vara med här om man inte svarar rätt. Det säger ju sig självt. Dessutom håller vi strikt på turordningen..'Det är 'sharialagar'.
 
Tråden heter Gissa Position, och ligger i forumet Fjällvandring. Fjäll finns bara i bergskedjan Skanderna som går genom Sverige, Norge och lite lite i Finland. Nu är det ju så att flera försökt att i efterhand upprätta regler för hur denna lilla lek som Lars L. startade en gång i tiden, ska gå till. Men så vist är naturen inrättad att detta är ett öppet forum, och vi ibland, trots att de flesta gissingsbilder är från Sverige, trillar in på våra grannländers territorium (leve friheten) ;).
Håller med dig Claes, ibland måste man tänja lite på de invanda gränserna. Har för mig att jag också slängt in en bild från Jotunheimen en gång, på pin kiv givetvis!

Jaha...får man inte vara med om man inte svarar rätt? Jag som har en sån fin sandhög hemma som råkar påminna mig om ett Svenskt fjäll:
Klart att du får vara med! Kan det vara Niják i vinterskrud, från Gisuris-hållet?
 
Senast ändrad:
Jag bollar gärna över bildupplägget till Thure. Det var ju bara sekunder som skiljde
På ett villkor.:).Att han lägger upp en vintrig gissningsbild med sin Samojed i.


Nej nej... Man, kan ju inte vara med här om man inte svarar rätt. Det säger ju sig självt. Dessutom håller vi strikt på turordningen..'Det är 'sharialagar'.

Tobbe! Dessa "lagar" är ett sent påfund i den här tråden. I början kunde vi ha många bollar i luften samtidigt, och ändå hålla isär vem som gissade på vilken bild av de som var på gång samtidigt. Du får ursäkra Anders, men jag har för mig att han är polis i det civila, och lag och ordning är väldigt viktigt för honom ;)
 
Med den toppen kan det ju inte vara något annat än Guohper i Sarek
///Claes

Ok jag låter bara fantasin flöda fritt hos er. Kan berätta att jag hade en fin inflygning till Trondheim i måndags. Såg Snasahögarna och bakom Åreskutan. Det är skaplig fri sikt. Helags och Sylarna sågs också men sedan jag bott vid Snasa kändes de lättast igen. Sen är de ju så karaktäristiska.

EDIT: Nijak rätt svar. Missade att någon gissat rätt.
EDIT II: Ok lite långsökt kanske när man ser dem bredvid varandra men lite flashbacks fick man.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.