Gissa position

Ser ut att vara en rätt stor sjö i björkskogen. Och så ett lågfjäll i eller invid sjön. Inte lätt.........

En första gissning får bli Juongasuoloj i Pieskehaure.

Hälsn Pelle
 
Ja, det er en ret stor sø, det er rigtigt. Men vi er ikke i nærheden af Pieskehaure.

Jeg tager et eller to mere gæt, så kan jeg zoome lidt ud :)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Nej, søen er ikke reguleret.

Det må være på tide med et lidt større udsnit.

Og et hint er at navnet er ikke et kvindenavn, men leder alligevel tankerne hen i den retning ;)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_6055x2.jpg
    IMG_6055x2.jpg
    24.5 KB · Visningar: 292
Nej, det tror jeg ikke, måske hvis man har en meget livlig fantasi :)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

Jag har ganska livlig fantasi, så jag gör ett försök :)
Käringsjön i Rogenområdet kopplar jag till din ledtråd och den steniga stranden. Gissar att du fotograferat från en kanot med teleobjektiv. Jag får dock inte ihop vilka fjällen i bakgrunden är i diset, men även om inte mina egna bilder stämmer gissar jag att det är Bustvålen vi ser.

Calle
 
Aldeles rigtigt - det er Bustvålen, dog ikke taget fra Käringsjön men i kano fra den store sø Rogen tidligt i juli 2009.

Det truende uvejr tvang os i land nogle timer inden vi vovede at krydse over til Rogsbodarna, og vi padlede langt forbi mod syd langs bredden pga store bølger.

Jeg havde nu ikke Käringsjön i tankerne mht. ledetråden, men selve fjeldet Bustvålen.

Buste er et ældre dansk ord for bryster (svensk: bröst) og jeg antog, at ordet 'buste' også var kendt i Sverige . . . udfra formen på fjeldet er navnet oplagt og ikke uden humor, men måske det i virkelighden er mig som har en livlig fantasi ;)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

PS Jeg vil gerne have en forklaring på hvad SWIFT havde i tankerne mht tärna
 

Bilagor

  • IMG_6055x3.jpg
    IMG_6055x3.jpg
    24.8 KB · Visningar: 239
I svenska språket är en tärna inte bara en fågel, utan också en ung flicka, som t. ex. assisterar bruden vid ett bröllop. Jag tänkte givetvis på Tärnasjön.

Lustigt att inte heller Käringsjön var rätt ledtråd, men väl fjället! Så fick vi lära oss lite mer av det danska språket, tack för det!

Hälsn Pelle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.