Gissa position

Ok, var befinner vi oss nu?

Bilagor

• DSCF0051_beskuren_liten.jpg
    DSCF0051_beskuren_liten.jpg
    195 KB · Visningar: 312
Rätt!

Det gick snabbt, trots att jag hade bemödat mig med att skära bort det mesta av själva eggen... Bra jobbat!

Bilagor

• DSCF0051_liten.jpg
    DSCF0051_liten.jpg
    163.3 KB · Visningar: 329

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Nepp. Och det är inte alltid som man kan kopplingen mellan de två.... Påminner även om en känd reklam-jingel dessutom
Och man kan säga att dalen närmast har ett namn som påminner om en sak som finns hemma ... och även borta ...

Nu har jag nog förvirrat alla tillräckligt....

/Peter

Riktigt rolig bildgåta och kluriga ledtrådar! Tack för den, min båda hjärnceller har varit riktigt osams... :)

Tror jag kommit fram till lösningen efter att ha jämfört bl.a. det avlånga snöfältet i bakgrunden med en egen bild från 2012.
"Bergknabben" är Blåfjället (även koppling till reklamjingeln)
Dalgången nedan är södra delen av Storådörren (var väl dörr du syftade på?)
Du har kommit upp genom Rensnävsskalet , traktens djur, vilket jag kan intyga :)
Det avlånga snöfältet är då på Synder-Storådörrfjället

Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.