Gissa position

Javisst liknar det Alisjávri! Det tycker jag med.

En sådan bild borde vara tagen i riktning NNO. Men jag fotade mot VNV och således en annan sjö.

Det var väl en bra ledtråd?

Sårkåjaure kanske?

Varit där några svängar, men endast på vintern, så det är en vild gissning. Brukar följa denna tråd och har varit på en del av ställena, men har ändå svårt att känna igen mig, fattar inte hur ni kan memorera områden som ni gör. Grymt imponerande. Jag chansar mest hela tiden på bilderna :)

Både Claes och Hans är i rätt trakter. Men Hans är närmast............

Toppen längst bort till höger i bild är egentligen en dubbeltopp, som ger god ledning.

Aktuellt

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Det här var en klurig gåta, fast man ser så mycket. Men jag drar till med Autajaure, detta med tanke på fotoriktning och att dubbeltoppen kan vara Alitoajvve.

Calle

Det behövdes några fina ledtrådar...

Ny bild.

Calle

Bilagor

• IMGF_98.jpg
    IMGF_98.jpg
    65 KB · Visningar: 526

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.