Gissa position

Några dagsetapper... då gissar jag att det kan vara vid Stensdalen någonstans. Får inte ihop det efter leden vid Tobbege därför gissar jag att det kan vara någonstans på östra sidan av Lill-Stensdalsfjället, i så fall med en underbar vy mot öster.

Calle
 
Då verkar utsikten vara åt norr, tycker mig se Ånnsjön därnere. Vinkeln tyder på att platsen är mer mot Kyrkstensfjället än Östra Bunnerstöten, men exakt var kan jag inte klura ut.

Calle
 
Nära nog.... Är faktiskt kyrkstensfjällets topp 1394 som är i bild. Vi hade egentligen tänkt oss att gå från kyrkstenen och längs kammen hela vägen västerut till östra bunnerskalet. Men regn, låga moln och hård blåst gjorde att vi gick på norra sidan runt och över här och sen hem igen...


/Peter
 
Själva bilden var svår men ledtråden om milsvid utsikt gav ju hjärncellerna lite arbete...
Jag lägger in en gåta med samma tema, milsvid utsikt bakom ryggen.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_95.jpg
    IMGF_95.jpg
    35.7 KB · Visningar: 415
En ledtråd är att klippväggen fortsätter till vänster och ökar i höjd. Nedanför klippväggen finns de mest distinkta lavinblocktungorna i Sverige vid dessa breddgrader.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.