Gissa position

Javisst liknar det Alisjávri! Det tycker jag med.

En sådan bild borde vara tagen i riktning NNO. Men jag fotade mot VNV och således en annan sjö.

Det var väl en bra ledtråd?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Sårkåjaure kanske?

Varit där några svängar, men endast på vintern, så det är en vild gissning. Brukar följa denna tråd och har varit på en del av ställena, men har ändå svårt att känna igen mig, fattar inte hur ni kan memorera områden som ni gör. Grymt imponerande. Jag chansar mest hela tiden på bilderna :)

Både Claes och Hans är i rätt trakter. Men Hans är närmast............

Toppen längst bort till höger i bild är egentligen en dubbeltopp, som ger god ledning.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Det här var en klurig gåta, fast man ser så mycket. Men jag drar till med Autajaure, detta med tanke på fotoriktning och att dubbeltoppen kan vara Alitoajvve.

Calle

Det behövdes några fina ledtrådar...

Ny bild.

Calle

Bilagor

• IMGF_98.jpg
    IMGF_98.jpg
    65 KB · Visningar: 536

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.