Gissa position

Ok, det framgår ju av fjällkartan att videt är högvuxet väster om jokken, borde kollat det.

Här kommer ett snyggt fjäll tycker jag. Men jag tror inte det överlever natten..........

Hälsn Pelle

Bilagor

• Foto0010_redigerad.jpg
    Foto0010_redigerad.jpg
    167.7 KB · Visningar: 343

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Vi kan ju ta den här då så länge, vad är det vi ser och varifrån är bilden tagen?

/Hans

Bilagor

• utsid013.jpg
    utsid013.jpg
    71.5 KB · Visningar: 427
Du har prickat rätt vattensystem, men fel plats. På den forssträcka som syns faller jåkken 104 höjdmeter mellan två sjöar.

/Hans

Ja, ja.:). Då får jag väl dra till med ‘Lersjön‘. Leirvattnet och röse 240 Aa. Sjön uppe, den klara, blå är 930?
Det är alltid lite lurigt detta. Det gäller tänka rätt, kolla och dra till och hinna skriva .

Heja Hans!
Kul att du lägger in bilder igen!
Anders.

Mitt i prick Anders. Fotografen står på Leirvassfjellet nära röse 240B, i mitten av augusti i år. Det kommer en berättelse av något slag så småningom, jag hade en otroligt fin vandring från Straumen förbi Sisovatnet och Blåmansisen till Leirvassfjellet. Sju dagar i rad med blå himmel och solsken, ett kort avbrott med åska och hagel.

/Hans

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.