Gissa position

OK.
Jag ger mig inte.
Nu chansar jag på att vi är i Lunndörrsfjällen. Fjället i förgrunden skulle kanske kunna vara Blåfjället, och det i bakgrunden Storåkläppen.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Rätt

Jag gissar på Härjedalsfjällen, Brattriet närmast och Skomshåriet längre bort.

/Hans

Helt rätt Hans!
Dessa fjäll ligger i Rogenområdet som föreslås bli nationalpark. Jag har sett den tänkta gränsen och bl.a. ingår just Brattriet och gränsen går mitt över Skomshåriet.
https://www.naturvardsverket.se/Start/Naturvard/Skydd-av-natur/Nationalparker/Forslag-till-nya-nationalparker/RogenJuttulslatten-Jamtlands-och-Dalarnas-lan/

Calle

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar

10 nordiska adrenalinkickar – från höga toppar till vilda forsar
Vill du utmana dig själv, se ut över hisnande stup, forsränna, kamvandra – och uppleva fantastisk natur? Här är tio tips från runt om i Norden!
Det var ett tag se´n jag var med i den här trevliga leken.

Ny bild. Vilket vattendrag är det jag står och tittar ner på?

/Hans

Bilagor

• utsid009.jpg
    utsid009.jpg
    63.7 KB · Visningar: 480
Jag hoppar in och börjar gissa. Jag, liksom du Hans, har gått i Rago samt inne i Padjelanta. När man kommer in på svenska sidan blir det betydligt grönare än de nakna hällmarkerna i Rago. Så någonstans när gränsen tror jag vi är. Jag gissar på Rahkojåhkå.

Calle

Hittade en liten dalgång S om Muvratjåro (mellan Rr 241 och Rr 240D). I så fall är det vattendraget utan namn som rinner upp i Rago och ut i Raddujavvre?

Calle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.