Gissa position

Här en hårt beskuren bild med förhoppningen att den ska överleva natten. I vilken sjö tog jag mitt kvällsdopp?

Hälsn Pelle

Bilagor

• Foto0014_redigerad.jpg
    Foto0014_redigerad.jpg
    98.2 KB · Visningar: 379
Här en hårt beskuren bild med förhoppningen att den ska överleva natten. I vilken sjö tog jag mitt kvällsdopp?

Hälsn Pelle

Den överlevde med råge ;) Svår bild och någonstans måste gissningarna börja. Tror det är en lite mer känd plats eftersom du varit så noga att beskära bilden. Därför börjar jag med att gissa på Alesjaure?

Calle

Tack för ditt inlägg, Calle! Jag hade börjat misströsta. Men så svårt kan det väl inte vara? Jag kan bara erinra mig ett fåtal sjöar med den här färgen, i vart fall på den nivå över havet som vegetationen indikerar. Alesjaure är förvisso en av dem, men inte rätt. Vi ska söderut.

Hälsn Pelle

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Ja, färgen stämmer ju bra med både Bierikjávrre och Álggajávrre, så där får ni poäng. Men min sjö ser ut så här.

Hälsn Pelle

Bilagor

• Foto0014.jpg
    Foto0014.jpg
    80.4 KB · Visningar: 449
Helt rätt! Jag tältade ute på udden Vuojnesskájdde och tog bilden mot nordost (med telefonkameran). Man ser delar av Guhkesvákkjåhkås delta till vänster i bilden och ännu lite längre åt vänster finns bron över jokken.

Ser fram mot nya bilder!

Hälsn Pelle

Det var en klurig gåta, men en väldigt fin tältplats, man blir sugen så här i höstmörkret...

Ny bild. Två fjäll, ett nära och ett annat längre bort. Vilka?

Calle

Bilagor

• IMGF_69.jpg
    IMGF_69.jpg
    89.9 KB · Visningar: 433

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.