Gissa position
- Trådstartare avslutat-1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Då hugger jag in med en ny gissning. Tror att det är Alatjåhkkå vi ser i bakgrunden och sjön längst bort är då Bårajavrre. Är det rätt så långt bör vattnen närmast i bild vara bl.a Låvdakjavrasj.
Fotoriktning ungefär sydväst.
Vad jag minns såg det ut ungefär så här när vi stod på Lijggeboullda och spanade ut över Låvdakvarddo. I bakgrunden i så fall Máhttoajvve.
Nån’ annan gör som alltid förarbetet i denna tråd.![]()
Kan du ha varit så lurig att vi är kvar på ungefär samma ställe som Kalles bild men helt enkelt tittar åt andra hållet? D.v.s. att vi tittar upp mot Låvdak från Låvdakvárddo?
Kan du ha varit så lurig att vi är kvar på ungefär samma ställe som Kalles bild men helt enkelt tittar åt andra hållet?
Men på sätt och vis är du på rätt spår...
Med på rätt spår menar jag just resonemanget att titta åt andra hållet, men inte just Kalles bild.
Hmm... Kan det vara så att vi är tillbaka vid Hurrejåhkå igen (kanske rentav med position ungefär mitt i Hans bild tidigare) och blickar uppströms längs jokken? De vita fläckarna som jag tidigare mest tyckte såg ut som snöfläckar är då i själva verket vattenfall?
Ja, och då har jag ändå inte varit där ännu... Men jag har sedan tidigare varit inspirerad av Hans skildringar av det här området och din bild gjorde en ju inte mindre sugen så förhoppningsvis ska det inte dröja så värst länge innan man kommer dit...Nu har du gissat rätt två gånger på samma vattendrag![]()
Det gäller att vara uppmärksam på detaljerna, det är en avgörande faktor som gör den här tråden kul. Ny bild:Och precis som du skriver är det inga snöfläckar utan vattenfall, det som Hans beskrev som en rejäl kalldusch.
Ja, och då har jag ändå inte varit där ännu... Men jag har sedan tidigare varit inspirerad av Hans skildringar av det här området och din bild gjorde en ju inte mindre sugen så förhoppningsvis ska det inte dröja så värst länge innan man kommer dit...
Det gäller att vara uppmärksam på detaljerna, det är en avgörande faktor som gör den här tråden kul. Ny bild:
Nej, men det är inte så långt till de rätta trakterna.Sånfjället?