Gissa position

Då blir det en ny bild

Vilket berg önskade fotografen att han var på väg uppför (det på bilden)? Vart är fotografen istället på väg (bakåt i bilden)?

Bilagor

• 060_liten.JPG
    060_liten.JPG
    135.8 KB · Visningar: 374
Rätt

Nja, nog för att det finns dåliga vägar i Norrbotten men rv95/Silvervägen har betydligt bättre standard än det som syns på bilden... ;) (i.a.f. på den svenska sidan gränsen...) Visst är det Pieljekaise och vart jag var på väg är ju inte så lätt att veta. Jag var på väg från Silvervägen (som alltså är dold i dalen mellan fotoplatsen berget) upp till Telias fula mobilmast ett par km SO Rimobäcken. Tillräckligt nära, ny bild!

Mobilmasten hade jag aldrig kunnat gissa mig till, dessutom var jag på fel sida Silvervägen i min gissning :cool: Pieljekaise är i alla fall ett fjäll som märks oavsett vilket håll man åker.

Ny bild.

Calle

Bilagor

• IMGF_70.jpg
    IMGF_70.jpg
    57.3 KB · Visningar: 319

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Jag tror du är på väg från Staloluokta mot Tuottar, har kommit ungefär halvvägs och ser Jungátjåhkkå 1560 m där framme till höger.

Hälsn Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.