Gissa position

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kan det vara så att du står i Niehtervágge och tar ett kort ganska rakt norr ut, mot sjön Niehterjávrre och toppen 1526 där bakom?

Antar att det därmed är dags för en ny bildfråga. Gör ett försök. Varifrån är kortet taget och vad ser vi?

Bilagor

• P8050181.jpg
    P8050181.jpg
    70.9 KB · Visningar: 379

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
En svår bild enligt min mening men det är värt en vild chansning. Det liknar nämligen platsen där jag avslutade min vandring för några veckor sedan. Skulle det stämma ser vi Sliehkok strax väster om Suorva och i dalgången till höger ligger då Suorvamagasinet.

Hälsn Pelle

Ledtråd nr 2. - I bildens högra kant finns ett fjäll från vars förtoppen (förtoppen ligger strax utanför bildens högra kant) man har (enligt min mening) en riktigt bra och ganska lätttilgänglig utsiktspunkt som många har besökt.

Senast ändrad:
Då tänker jag förstås på Njulla, en bra utsiktspunkt och lättillgänglig dessutom! Och då är du väl på väg upp mot söder från Abiskodalen, frågan är bara vilken dalgång. Kanske Ballinvaggi?

Hälsn Pelle

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.