Gissa position

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Kan det vara så att du står i Niehtervágge och tar ett kort ganska rakt norr ut, mot sjön Niehterjávrre och toppen 1526 där bakom?

Antar att det därmed är dags för en ny bildfråga. Gör ett försök. Varifrån är kortet taget och vad ser vi?

Bilagor

• P8050181.jpg
    P8050181.jpg
    70.9 KB · Visningar: 378

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
En svår bild enligt min mening men det är värt en vild chansning. Det liknar nämligen platsen där jag avslutade min vandring för några veckor sedan. Skulle det stämma ser vi Sliehkok strax väster om Suorva och i dalgången till höger ligger då Suorvamagasinet.

Hälsn Pelle

Ledtråd nr 2. - I bildens högra kant finns ett fjäll från vars förtoppen (förtoppen ligger strax utanför bildens högra kant) man har (enligt min mening) en riktigt bra och ganska lätttilgänglig utsiktspunkt som många har besökt.

Senast ändrad:
Då tänker jag förstås på Njulla, en bra utsiktspunkt och lättillgänglig dessutom! Och då är du väl på väg upp mot söder från Abiskodalen, frågan är bara vilken dalgång. Kanske Ballinvaggi?

Hälsn Pelle

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.