Gissa position

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tror snarare att Piceas bild avbildar berget Rássjatjåhkkå nordöst om Sytermassivet. Bilden är då tagen från Kungsleden, mitt i Rogenmorän-området.

Ny bild. Vad heter berget som jag är på väg uppför?

Bilagor

• 7698140622_51bb854a9c_z.jpg
    7698140622_51bb854a9c_z.jpg
    213.8 KB · Visningar: 412
Japp. Samma dag besteg jag också Lulep Gierkav, det var dock kusliga åskmoln den dagen som gjorde att mitt besök på Rásek tog betydligt längre tid än räknat.

Ju "kusligare" moln, desto finare bilder ;)

Såg att bild #5407 inte hade någon gissning, vi tar den först då. Jag gissar på Tärnasjön, troligen plåtat efter Kungsleden i så fall.

Calle

Jag tycker att jag känner igen mig på Calles bild. Bilden är tagen längst ner i Guhkesvágge. Vi ser kammen upp mot Vuojnestjåhkkå och Spijkkakammen med Vuojnesjiegńa däremellan. Topparna är dolda i molnen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips