Gissa position

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Jag tror snarare att Piceas bild avbildar berget Rássjatjåhkkå nordöst om Sytermassivet. Bilden är då tagen från Kungsleden, mitt i Rogenmorän-området.

Ny bild. Vad heter berget som jag är på väg uppför?

Bilagor

• 7698140622_51bb854a9c_z.jpg
    7698140622_51bb854a9c_z.jpg
    213.8 KB · Visningar: 417
Japp. Samma dag besteg jag också Lulep Gierkav, det var dock kusliga åskmoln den dagen som gjorde att mitt besök på Rásek tog betydligt längre tid än räknat.

Ju "kusligare" moln, desto finare bilder ;)

Såg att bild #5407 inte hade någon gissning, vi tar den först då. Jag gissar på Tärnasjön, troligen plåtat efter Kungsleden i så fall.

Calle

Jag tycker att jag känner igen mig på Calles bild. Bilden är tagen längst ner i Guhkesvágge. Vi ser kammen upp mot Vuojnestjåhkkå och Spijkkakammen med Vuojnesjiegńa däremellan. Topparna är dolda i molnen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips